sâmbătă, 22 septembrie 2012

Review: Borcănaș cu acetonă Delia Cosmetics

Mi-am dat seama că n-am mai scris nicio postare nails-related de ceva timp și am zis că e cazul să rezolv problema. Nu o să vedeți un NOTD de data asta și nici vreo îmbogățire de colecție, ci o să vă arăt cum prefer eu mai nou să îmi îndepărtez oja de pe unghii. Micul meu secret este borcănașul cu acetonă produs de Delia Cosmetics (credeți-mă, până să fac o poză mărită produsului m-am chinuit o grămadă să aflu care este brandul), care se pare că este o marcă poloneză de cosmetice. 

Problema cu coloratul unghiilor are două fațete: pe de o parte, aplicarea ojei (problemă mai mult sau mai puțin spinoasă, de la caz la caz) și pe de altă parte, îndepărtarea ei, care pentru mine prezintă un anumit grad de disconfort. Să nu credeți că am doar oje doldora de sclipici, doar v-am arătat colecția mea, nu cred că am mai mult de 3 oje cu vagi urme de sclipici (oroarea supremă în materie de îndepărat de pe unghii). O vreme am folosit cu drag și spor tradiționalele dischete demachiante îmbibate cu acetonă, dar mă deranja faptul că trebuia să insist, să apăs sau să frec, după caz, ceea ce îmi lăsa o senzație nu prea plăcută pe unghie (da, sunt mimoză cu acte în regulă). Știam că există și varianta curățării unghiilor folosind borcanașele cu acetonă și într-o primă fază am zis că îmi fac unul singură, acasă (găsisem și un tutorial, tot o să îl aplic, materialele le am toate în casă), însă am găsit în Carrefour un asemenea borcănaș gata făcut, adică frumușelul acesta:


Acum hai să aruncăm un ochi să vedem cum se prezintă din punct de vedere tehnic produsul, după coordonatele cu care v-am obișnuit deja:

Preț: 5,30 lei în Carrefour. În alte părți nu știu dacă se găsește, n-am văzut, dar nici n-am căutat, dar bănuiesc că ar trebui să îl găsiți și în acele magazine/standuri unde se găsesc oje ieftinuțe. Se găsesc însă și alte variante, de la alte firme. 

Cantitate: 50 de ml de ojă îmbibată într-un burețel separat în 4 în interiorul unui borcănaș de plastic.

Cum se folosește: se introduce degetul (și implicit unghia ojată) în borcănaș (vă ziceam că buretele e tăiat în 4, e loc suficient și perfect pentru câte un deget), se rotește borcănașul și astfel se îndepărtează oja. Uneori trebuie insistat, pentru că marginile nu se curăță mereu perfect chiar din prima. 

Ingrediente: Acetone, Aqua, Glycerin Propylene Glicol, Chamomilla Recutita Flower Extract, Glycerin Linoleate, Glyceryl Linolenate, Calendula Officinalis Flower Extract, Triticum Vulgare Germ Oil, Panthenol.

Ce promite&Acțiune: Îndepărtează lacul de pe unghii, hrănește și întărește unghiile.

Ce face de fapt: Fix ce promite. Îndepărtatul ojei nu e chiar perfect mereu, am explicat că pentru curățarea totală a marginilor unghiei trebuie insistat un pic (evident, e și în funcție de ojă, cele mai încăpățânate se lasă mai greu indiferent de metoda folosită). Cât despre hrănire, am observat că după ce folosesc acest produs nu mi se mai usucă atât de rău unghiile, sau cel puțin nu așa de rău cum se întâmpla când foloseam acetona tradițională. Într-o primă fază am fost tentată să zic că întărirea unghiilor e doar o poveste, dar am stat un pic și m-am gândit și mi-am dat seama că de ceve vreme nu mi se mai rup unghiile și nici nu mi se mai exfoliază, inițial pusesem acest fapt pe seama tratamentului cu calciu de la Golden Rose, dar trebuie să recunosc că și acest produs are aportul lui. Deci da, pe testatelea, produsul bifează cu succes și promisiunea întăririi unghiilor, în condițiile în care nu am carențe de calciu (am avut mici pete pe unghii, știți voi de care, dar și ele au dispărut de ceva vreme).

Ce mi-a plăcut: Faptul că nu mă mai confrunt cu senzația aia de apăsare pe unghie, faptul că rezolv rapid treaba și că pot face și alte chestii în timp ce îmi curăț unghiile (sunt mare fan multitasking), sau, dacă vreți, și mai multe. Pe de altă parte, mi se mai întâmplă să mai pecesc câte o unghie când le colorez și este de un real ajutor faptul că doar bag degetul cu unghia problemă în borcănaș în loc să iau o dischetă cu acetonă și, pe drum, să cauzez pagube și mai mari. 

De asemenea, se pare că există în mai multe variante, eu sunt la al doilea borcănaș cu capac roșu și am crezut că produsul e același indiferent de culoarea capacului. Ei bine, nu. Roșu este produsul care hrănește, și conține ulei de germene de grâu, verde închis regenerează, conține vitamina F, albastru se laudă cu multivitamine și extract de gălbenele iar verde mai deschis conține vitamina B5 și întărește unghiile. Promit că le iau pe toate la testat, doar că s-ar putea să dureze ceva vreme, pentru că un borcănaș ajunge chiar și câteva luni, burețelul din interior se murdărește, desigur, dar asta nu e o problemă. Veți ști că e timpul pentru un nou borcănaș atunci când buretele îți schimbă consistența, devine mai moale și se desprind scame din el.

Ambalajul este și el unul foarte bine gândit, capacul este destul de etanș, am luat borcănașul în călătorii și n-a curs nicio picătură și nici nu mi s-au pătat restul lucrurilor. Am avut doar grijă să îl fixez un pic mai bine ca de obicei. 

Raportul calitate-preț mi se pare potrivit. Deși cu 5 lei poți găsi o cantitate mult mai mare de acetonă, diferența o face, în mod clar, burețelul și borcănașul, și ele reproductibile cu un preț mai mic. 

Ce nu mi-a plăcut: Nu miroase a ylang ylang și a floarea pasiunii (așa cum mi-aș dori să miroasă benzina la pompă, dar asta e cu totul altă discuție). Dacă burețelul s-a murdărit prea tare în urma încărcării cu reziduuri de ojă închisă la culoare, există riscul ușoarei colorări a degetului cu respectivele urme. Nu e o problemă majoră, nu rămân pete. 

Borcănașul vine cu un surplus de acetonă, eu vărs un pic din ea, pentru că altfel risc să dea pe-afară. Pe de altă parte asta înseamnă că nivelul acetonei se poate completa când e cazul.

Promit solemn că voi încerca să fac un astfel de borcănaș cu acetonă acasă, nu e deloc greu și mai ales promit să vă bombardez cu poze imediat ce reușesc să găsesc un pic de timp să fac acest mic proiect DIY.

Per total, mă încântă atât produsul în sine cât și principiul din spatele lui, mi se pare modul ideal de a îndepărta oja de pe unghie și sunt de părere că dacă ne putem ușura viața cu astfel de detalii, de ce să nu o facem.

Voi ați încercat acest sistem de îndepărtare a ojei? Cum vi s-a părut? Dacă n-ați încercat, v-ar tenta?

Ca de obicei, aștept cu mare drag părerile, ideile și comentariile voastre. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu